تربیت فرزند

خواب کودک

1394/9/1 19:24
نویسنده : تسنیم
195 بازدید
اشتراک گذاری

قابل توجه پدران و مادران
فرهیخته و متعهد 👇
👈 قبل از اینکه کودکانتان را از خواب بیدار کنید بمدت سه دقیقه در کنارشان بنشینید و با صدایی آرام آیت الکرسی و معوذتین( سوره فلق و ناس) بخوانید، سپس با آرامی آنها را بیدار کنید و بجای فریاد زدن خود را به تسبیح گفتن مشغول کنید

👈 قبل از خواب چند دقیقه کنار فرزندانت بنشین و به آنها بگو دوستشان داری ....آنها را در آغوش بگیر و دمی به آنها بیندیش و به آنها نوید آینده ی زیبا و روشن بده تا امیدوار دیده برهم بگذارند و با نشاط از خواب برخیزند.
👈 به کودکانتان اجازه ندهید بلافاصله پس از بیداری تلوزیون مشاهده کنند و یا اینکه با آیپد بازی کنند چرا که اشعه های تلوزیون و آیپد آسیب جدی به چشم کودکتان وارد خواهد کرد.

👈 نوازش کودک به آرامش وی و نیز هضم غذا و خوابش کمک شایان می کند و علاوه بر آن به رابطه ی عاطفی میان شما می افزاید پس فرزندانت را از این نوازشها محروم نکن.

👈 فرزند خوب و با اخلاق نتیجه محبت متبادل میان پدر و مادر است  و همچنین بالعکس.

👈 خوابیدن کودک در کنار پدر و مادر ( یک بار در هفته و یا در تعطیلات) رابطه روحی و عاطفی کودک با والدین را عمیق می کند و توهم های زیادی پیرامون رابطه پدر و مادرش را از بین می برد.
✨✨✨✨✨✨✨✨

👈 از این عبارتها در مقابل کودکانتان بسیار استفاده کنید:
من به تو افتخار می کنم.
تو واقعا شگفت انگیزی.
نظرت در این مورد چیه؟
می تونی کمکم کنی؟
👈 بهنگام مشاهده اولین سرکشی کودک ، گفتگوی قانع کنند و زودهنگام بهترین اسلوب تربیتی است چرا که اگر گفتگو به تاخیر انداخته شود این حس در کودک زنده خواهد شد که معرکه را بسود خویش پایان بخشیده.
👈 از فرزندانتان بخواهید از گریستن قبل از برآورده شدن نیازهایشان پرهیز کنند تا اینکه مبادا گریه تبدیل به ابزاری شود برای اصرار و بیان خواسته ها.
👈 هنگام خواب کودک و قبل از بیدار شدنش اندکی در کنارش بنشین... او را بلند کن و در آغوش بگیر تا در زیباترین لحظه های عشق و محبت و دلسوزی دیده هایش را بگشاید.
👈 از جملاتی که محبت الله عزوجل را در قلب کودکانتان تقویت می کند بسیار استفاده کنید.
مثل:
الله تو را دوست بدارد
الله تو را موفق بگرداند
الله تو را خوشبخت کند
و.....
چرا که هرگاه کودک بر محبت پروردگار رشد کند از نافرمانی اش می هراسد و کردارش نیک و پسندیده خواهد شد
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃

رفتار شما با پدر و مادرتان تعیین کننده رفتار فرزندانتان با شما در آینده خواهد بود.پس بجای اینکه به فرزندانتان از نیکی به والدین بگویید در عمل آنرا نشان دهید
بجای تعریف قصه های خیالی و بی پایه و اساس و بدون محتوا به کودکانتان قصه هایی بگویید که یک ارزش اخلاقی را در وجودش زنده کند مثل صبر، توکل و

پسندها (1)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان راضیه
3 آذر 94 16:34
عالی...تشکر از مطلب خوبتون ..اگر اجازه بدین پیوندتون میکنم به وب دخترم تا افراد بیشتری با وبلاگ بی نظیرتون آشنا بشن